Skolotāju profesionālā pilnveide skolā balstās uz principu- visiem skolas skolotājiem ir vienota izpratne par mācīšanas un mācīšanās jautājumiem.
Skola organizē profesionālās pilnveides kursus kopīgus visiem skolotājiem un pēc kursiem mācīšanās grupās nodrošina nepieciešamo apstākļus un atbalstu inovāciju ieviešanai, plānošanai un sadarbībai.
Skolotājiem ir noteikts laiks, kad sadarboties, reflektēt par savstarpēji vērotajām stundām, izvirzīt idejas un gūt kolēģu atgriezenisko saiti.
Katrs skolas pedagogs mācīšanās grupās veic individuālu metodisko pētījumu. Mācību gada noslēgumā notiek metodiskās pedagoģiskās sēdes, kurās skolotāji prezentē individuālo metodisko pētījumu skolēnu mācīšanas uzlabošanai rezultātus
Skolotāju mācīšanās grupas
Kopējo profesionālās pilnveides kursu un semināru un mācīšanās grupu tēmas 2011./-2019.
- Efektīva mācību stunda
- Lasītprasmes pilnveidošana dažādu mācību priekšmetu stundās
- Atgriezeniskā saite stundā skolēnu mācīšanās uzlabošanai
- Formatīvā vērtēšana un atgriezeniskā saite mācību stundā
- Uz sasniedzamo rezultātu vērstu uzdevumu un aktivitāšu realizēšana mācību stundā
- Informācijas tehnoloģiju pielietošana mācību procesā
Ko nozīmē mācīt stratēģijas un ko es jau daru.
Skolotāju sadarbības grupas
Skolotāju sadarbība grupas veidojās, iesākot projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” aprobāciju no 2017. gada.
Skolotāji sadalījušies četrās komandās- pirmsskolas, sākumskolas, pamatskolas, vidusskolas komandas, kas aptver visus skolas pedagogus. Kodolu veido skolotāji, kas piedalās projekta aprobācijā, bet ikdienas darbā un jaunās pieejas aprobācijā piedalās visi skolas skolotāji.
Sadarbības grupu darba aktivitātes:
- iknedēļass sanāksmes:
- kopīgi plāno pašvadības caurvijas mācīšanu ( PUN) un plānošanas prasmes mācīšanu
- Plāno un realizē starpdisciplinārus projektus
- Dalās pieredzē par padarīto
- Analizē vērotās atklātās stundas un sniedz atgriezenisko saiti kolēģim
- Apspriež un diskutē par jauno standartu un mācību priekšmetu programmām
- Izmēģina vienas tēmas mācību stundas pēc jaunā standarta un mācību priekšmeta programmas prasībām.
Līdz ar jauno izglītības standartu pieņemšanu, sadarbības grupām mainījās mērķis, bet būtība palika. 2020./2021. m./g. sadarbības komandas sadarbojas kopīgā satura plānošanā 1., 4., 7., 10. klasēs, meklējot kopīgas tēmas un plānojot caurviju prasmju kopīgu mācīšanu vienas klases skolēniem. Pārējo klašu skolotāji sadarbojas, akcentējot starpdisciplināros projektus un caurviju prasmju mācīšanu.
Skolotāju personalizētā atbalsta /mācīšanās grupas
Skolotāju personalizētā atbalsta grupās, no 2017./2018. mācību gada, būtiskais ir tas, ka katrs skolotājs izvēlas savu tēmu , ko pētīs savā darbībā, lai uzlabotu savu sniegumu un līdz ar to skolēnu sasniegumu kādā prasmē, izpratnē par kādu jautājumu.
Skolotāji, veicot savu individuālo pētījumu, apvienojas atbalsta/ mācīšanās grupās, kas sniedz kolēģiem atgriezenisko saiti par paveikto, iesaka, uzmundrina, dalās pieredzē.
Personalizētā atbalsta grupu pētījumu piemēri :
- Mācīšanās instrumenti skolēnam- mācīšanās stratēģijas, lasīšanas stratēģijas,
- Snieguma līmeņu apraksti
- Domāšana par savu domāšanu
- Mācīšanās iedziļinoties- uzdevumi pēc Solo taksonomijas
Skolotāju personalizētā atbalsta /mācīšanās grupas 2020./2021. mācību gadā
Skolotāju personalizētā atbalsta /mācīšanās grupas 2020./2021. mācību gadā izvēlējušas tēmas:
- Jēgpilnu un diferencētu uzdevumu izmantošana mācību stundā.
- Metakognīcija (domāšana par mācīšanos)
- Mācību stundas modeļi
- Diferencēts mācību process, atbilstoši skolēnu zināšanām un prasmēm
- Diferencēta pieeja katram skolēnam (individualizācija) mācību procesā
E-kursa grupa – https://talakizglitiba.visc.gov.lv/courses/course-v1:SAM.831+Skola2030+2019-2021/about
Mācīšanās konsultanta personalizētā atbalsta grupas
Ar 2018./2019. mācību gadu skolā strādā mācīšanās konsultants, skolotājs-līderis, kas ieguvis mācīšanās konsultanta apmācību Starpnozaru izglītības inovāciju centra (SIIC) organizētajos profesionālās pilnveides kursos “Mācīšanās konsultantu sagatavošana reģiona vajadzībām”. Mācīšanās konsultants koleģiāli darbojas kopā ar pedagogiem klasvadības prasmju pilnveidošanā, diferenciācijas un individualizācijas ieviešanā pedagoga darbā, darbojas ar pedagogu profesionālā snieguma līmeņiem ar mērķi pakāpeniski paaugstināt katra pedagoga individuālo sniegumu.