Gatavojoties mācību pasākumam, 6. klašu skolēni klases stundā pārrunāja, kas ir kultūrvēsturiskais mantojums, atsaucot atmiņā iepriekš sociālajās zinībās un vēsturē apgūto par vēstures liecībām, kā tās palīdz izprast cilvēku ikdienas dzīvi un rīcību pagātnē. Atcerējāmies, kas ir muzejs un kādas ir tā funkcijas, kuros muzejos esam bijuši, ko redzējuši un mācījušies.
Daļai 6.a klases skolēnu ir interese par mototehniku. Zēni remontē un arī brauc ar padomju laikā rūpnīcā “Sarkanā Zvaigzne” ražotajiem, no vectēviem mantotajiem mopēdiem, tāpēc viņi izvēlējās Motormuzejā darboties nodarbībā “Latvijas auto, moto un velo būve”.
Tā kā 6.b klasei bija ieplānota tehniski radošā nodarbība par enerģijas ražošanu, tad svarīgi bija atcerēties arī pagājušajā gadā dabaszinību stundās apgūto par elektroenerģiju kā vienu no enerģijas veidiem, par tās iegūšanas avotiem un pārveidošanu skaņā un gaismā.
Rīgas Motormuzeja ekspozīcija tiešām ir kā izglītojošs un interaktīvs ceļojums motoru pasaulē! Izmantojot piedāvāto aktivitāti “Ceļojums muzeja un autobūves vēsturē”, 6.b klases skolēni iepazinās ar ekspozīciju un komandās meklēja atbildes uz spēles jautājumiem un atrisināja krustvārdu mīklu. Savukārt, tehniski radošās darbnīcas teorētiskajā daļā 6.b klasei pasniedzēja Marlēna stāstīja par izcilo zinātnieku un izgudrotāju Tomasu Alvu Edisonu, viņa slavenākajiem izgudrojumiem un to, kā tie ietekmējuši pasaules industriālo attīstību, sākot no gaismas iedegšanas ik mājā visā pasaulē līdz pat elektroautomobiļiem un to uzlādei Latvijā. Pārsteidza informācija, ko uzzinājām par pasaulslaveniem latviešu inženieriem- Augustu Krastiņu un Andri Dambi.
6.a klases skolēni nodarbībā “Auto, moto un velo būve” uzzināja dažādus interesantus, atmiņā paliekošus faktus, piemēram, ka pirmās riepas gatavoja no īsta kaučuka, un tās bija baltā krāsā. Uzzināja to, ka aviatora briļļu dizains veidots, ietekmējoties no Ford lukturu formas un ka par auto nodaļas vadītāju rūpnīcā “Vairogs” trīsdesmitajos gados strādāja Krišjāņa Barona mazdēls Pauls Barons. Pēc tam sekoja grupu darbs: skolēniem, izmantojot Motormuzejā atrodamo informāciju, bija jāsagatavo stāstījums par kādu no rūpnīcām. Un tā tika prezentēti stāstījumi par “Ford-Vairogs” spēkratu ražošanu, RAF (Rīgas autobusu fabriku), “Sarkano Zvaigzni” (mopēdu un mazlitrāžas sacīkšu motociklu ražošanas rūpnīcu) un citām ražotnēm..
Pievienotā vērtība muzeja apmeklējumam ir tieši praktiskā darbošanās- gan moderni interaktīvie stendi ekspozīcijā, gan nodarbībā paveiktais, izveidojot pašiem savu elektrisko spuldzīti, un noskaidrojot, kā elektrību ražo citrons, gan arī sagatavojot prezentāciju par kādu no rūpnīcām.
Skolēni veica mācību aktivitātes izvērtējumu, apkopojot uzzināto un piedzīvoto aptaujas lapās, izsakot savu viedokli par muzeja piedāvājumu un novērtējot savu un klases biedru iesaistīšanos, kā arī piedāvāja savas idejas turpmākajiem mācību braucieniem.
Mācību aktivitātes norise bija atbilstoša muzeja piedāvājumam, saistoša skolēniem, labā kvalitātē organizēta. Paldies Rīgas Motormuzeja darbinieku komandai, īpaši nodarbības vadītājai Marlēnai Ozoliņai! Iesakām arī citiem šo programmas ‘’Latvijas skolas soma’’ piedāvājumu!
Paldies dabaszinību skolotājai Ingai Zvilnai un datorikas skolotājam Renāram Sprancim par aktīvu līdzdalību un sniegto atbalstu mācību piedzīvojumā!
6. klašu audzinātājas Ingrīda Tamane un Solveiga Vītola