Apsveicam!

 

 

Mežs – Tava nākotnes darbavieta

1.februārī Vecumnieku vidusskolā projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros norisinājās karjeras atbalsta pasākums Meža karjeras diena.

Meža karjeras dienas programmu skolām piedāvā AS “Latvijas valsts meži” sadarbībā ar Valsts Izglītības attīstības aģentūru, lai izglītotu 8. – 12. klases skolēnus par karjeras iespējām meža nozarē.

   Latvijas valsts mežu pārstāvis Pēteris Stepiņš – ilggadējs mežzinis, meža inženieris, mežizstrādes vadītājs informēja skolēnus par mežu nozīmību un iespējām, ko tas var sniegt tagadnes un nākotnes paaudžu vajadzību apmierināšanai, kā arī par mežu nozari, kā par perspektīvu jomu, ar kuru nākotnē jaunieši var saistīt savu karjeru.

  Sākumā tika sniegts neliels ieskats, kā un kur izmanto  mežu resursus, kā, gadiem ejot, ir uzlabojusies un palielinājusies mežu teritorija. Skolēni tika iepazīstināti ar jaunajām, modernizētajām tehnoloģijām mežistrādes ikdienā, darba apģērbu un aprīkojumu, ko izmanto mežstrādnieki.

  Skolēni tika iepazīstināti ar iespējām, kur apgūt profesijas, kuras saistītas ar meža jomu, parādot perspektīvas gan tepat Latvijā, gan arī ārvalstīs. Nodarbībā varēja uzzināt, ka ar meža nozares profesijām ir saistīti tādi šobrīd skolā apgūstamie mācību priekšmeti kā bioloģija, ģeogrāfija, fizika, matemātika, informātika, svešvalodas u.c. Filmā tika demonstrētas iespējamās darba vietas gan laboratorijās, gan uzņēmumu cehos, ražotnēs un birojos, gan loģistikas centros un ārvalstu sadarbības procesa nodrošināšanā. Meža nozare ir ļoti perspektīva un mūsdienīga, ar ko saistīt savu karjeru.

  Nodarbībā skolēniem bija arī iespēja tikai no dēļiem uzbūvēt pašnesošo tiltu, kura būvniecībai projektu izstrādāja Leonardo da Vinči, pamatā lietojot trīs labi pazīstamus ģeometrijas principus: nostiepts loks, parabola un akmens arka.

  Praktiskā daļā, sadaloties grupās, skolēni veica vairākus uzdevumus:

  • telpas griestu augstuma noteikšana, izmantojot zināšanas par leņķiem, attālumu un soļu garumu;
  • koka sugu noteikšana pēc dažādu koku ripām (smaržas, mizas, krāsas, koksnes);
  • koka izmantošanas iespējas sadzīves priekšmetu ražošanā;
  • koku bojājumu un kaitējumu avota noteikšana pēc dažādi apgrauztiem un bojātiem zariem, kokiem, mizām;
  • koka gadskārtu noteikšana pēc koka stumbra ripas (cik tam ir gadskārtu – vai diametrā lielākais ir arī senākais);
  • koka bluķīša svara noteikšana.

  Praktiskie uzdevumi tika organizēti, lai parādītu, cik daudz ir zināms par mežu un cik daudz skolā apgūto prot izmantot dzīvē. 

 Nodarbību noslēgumā skolēni atzina, ka Meža dienas bija interesants pasākums, jo uzzināja daudz ko jaunu, noderīgu, un, iespējams, tieši šīs jaunās zināšanas varētu noderēt nākotnē.

 

 Sagatavoja Sintija Kreimane

Pedagogs karjeras konsultants